Mercedes-Benz EQC

01-12-2019  |  Auteur:

De reclamecampagne 'Enjoy Electric.' voor de marktintroductie van de Mercedes-Benz EQC is van start gegaan. De campagne omvat verschillende beeldformats en omvangrijke print- en online communicatie.

Het begin van een nieuw tijdperk vormt de leidraad: het merk met de ster kijkt terug op 133 jaar geschiedenis van innovatie, ontwikkeling en vooruitgang - de introductie van de volledig elektrische EQC is de logische volgende stap.

De kern van de campagne wordt gevormd door tv-commercials, een lange campagnefilm en vier productfilms die via de socialmediakanalen van Mercedes-Benz te zien zijn. Mercedes-Benz heeft hiervoor de Global Diamond Certified R&B-ster The Weeknd benaderd. Naast zijn rol in de films heeft hij als creative director meegewerkt aan de ontwikkeling van de campagne.

De video's tonen de EQC met zijn karakteristieke Mercedes-Benz eigenschappen zoals kwaliteit, veiligheid en comfort. Dit komt tot uiting in de campagnefilm met The Weeknd als hoofdrolspeler.

In de lange versie van de film wordt The Weeknd via een app op de hoogte gebracht dat de accu van de auto volledig is bijgeladen en de EQC klaar is voor vertrek.

Het barokke decorontwerp brengt de toeschouwer terug naar het verleden en doet hem herinneringen ophalen – altijd aan bijzondere modellen van Mercedes-Benz en het gevoel van puur genot dat daarmee verbonden is. Het gehele verhaal dat in de Mercedes-Benz EQC-campagnefilm met The Weeknd in de hoofdrol wordt verteld, is nu te zien via het YouTube-kanaal van Mercedes-Benz: youtube.com/MercedesBenzCars.

Bron / foto: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz EQC

REAGEER OP DIT BERICHT