Volkswagen ID.3 prototype test

10-07-2019  |  Auteur:

De compacte ID.3 is het eerste van een grote familie accu-aangedreven voertuigen van Volkswagen.

Uiteraard verkoopt Volkswagen al elektrische voertuigen zoals de e-Golf en e-Up, maar die zijn niet van de grond af gebouwd als elektrische voertuigen. De ID.3 is iets totaal anders.

Autocar mocht in een prototype rijden en deelt enkele interessante zaken over de compacte EV, zoals het feit dat de auto ruimer aanvoelt dan een Golf 7, ondanks het feit dat de ID.3 daadwerkelijk korter is.

Doordat de accu’s zich in de vloer bevinden, biedt de ID.3 ongeveer evenveel hoofdruimte als in de Golf, hoewel de ID.3 hoger is. De rijpositie is redelijk hoog, maar nog steeds comfortabel.

Dit prototype van de ID.3 rijdt alsof het een grotere auto is. Dat komt doordat de auto, afhankelijk van de accu’s, tussen de 1600 en 1700 kg weegt.

Het feit dat de auto achterwielaandrijving heeft, is niet merkbaar achter het stuur. De ID.3 is zeker geen sportauto. Het topmodel met 204 pk voelt snel aan, maar maakte op de reviewer weinig indruk.

Het is waarschijnlijk te vroeg om te zeggen of de ID.3 net zo belangrijk zal zijn als de Beetle of Golf voor Volkswagen, maar de eerste tekenen zijn veelbelovend.

Foto / video: Autocar

Volkswagen ID.3 prototype test

REAGEER OP DIT BERICHT